Website can be your life diary. (আপনার জীবন ডাইরী হতে পারে ওয়েব সাইট)

 

There are many people all over the world who write down the dreams of seeing them, never seeing them again, the past, the present. Again, many people take pictures and capture frames. These stories are very valuable at one time.

 

The great sages of the world used to write down their various stories. As a result, today they are still in the world. You can be one of them. Wondering how to do it.

 

You can record it on a web site. If it doesn’t work for you today, it will work for you in the future. Many will learn from your life story.

 

What you can record on a web site:

 

Own story:

You can write down your daily life story. What you do from morning to night. Everything, you can take and keep pictures.

 

Dream:

You can also write down your future dreams. Seeing this, many people will be able to write down their dreams and try to implement them.

 

Past story:

You can also write down your past story, which could be a great novel or drama in the future. You can earn a lot of money by selling it later.

 

Friend’s story:

You can write your own friend’s love and cost stories, their family stories.

 

Love and Cost Stories:

You can write down some of the love stories of your life, some of the time spent on the cost.

 

Social Stories:

You can write down some stories that are constantly happening in your society.

 

Humor:

In your family and society, there are stories of jokes or jokes every now and then. You can write them down.

 

Ghost story:

You can write down some ghost stories that happened to you or happen to your family or society.

 

Miracle:

You can write down some miraculous stories that happened in your society or within the country.

 

Photo courtesy:

You can take pictures of your different times. Besides, you can put up pictures of the natural beauty of our country, which will be useful to you as well as people living in your country or abroad.

 

Business:

You can write down some of the stories of your business. You can also write more anonymous stories on your web site. If you don’t understand today what you think will be the benefit, you will understand in the future.

 

This story of yours will be sold for a lot of time, your pictures will also be sold. Then you will feel better. Sure, friends, time goes by, it doesn’t wait for anyone. So guys start writing today without waiting.

 

Victory will surely come one day.

Stay well.

 

 

পৃথিবী জুড়ে অনেক মানুষ আছে ।যারা তাদের দেখা , আবার না দেখা স্বপ্ন,অতীত,বতর্মান, লিখে রাখে । আবার অনেকে ছবি তুলে ফ্রেম বন্দি করে। এসব কাহিনী এক সময় মহা মুল্যবান হয়ে থাকে ।

 

পৃথিবীর বুকে মহান মুনিষীরা তারা তাদের বিভিন্ন কাহিনী লিখে রাখতো । ফলে আজ তারা এখনো পৃথিবী জুড়ে খাত হয়ে আছেন। আপনি ও হতে পারেন তাদের মধ্যে একজন। এটি করবেন কি ভাবে ভাবছেন ।

 

আপনি একটি ওয়েব সাইটে তা লিপিবদ্ধ করে রাখতে পারেন।যা আপনার আজ কাজে না লাগলে ও ভবিষৎতে তা অবশ্যই কারো না কারো লাগবে । আপনার জীবন কাহিনী থেকে অনেকে শিক্ষা নেবে ।

 

একটি ওয়েব সাইটে কি লিপিবদ্ধ করতে পারবেন :

 

নিজের কাহিনী :

আপনি আপনার প্রতিদিনের জীবন কাহিনী লিখে রাখতে পারেন।সকাল হতে রাত পযর্ন্ত আপনি কি করেন। সকল কিছু ,ছবি তুলে ও রাখতে পারেন ।

 

স্বপ্ন :

আপনি আপনার ভবিষৎ স্বপ্ ও লিখে রাখতে পারেন। যা দেখে অনেক মানুষ তাদের স্বপ্ন লিখে রাখতে পারবে এবং বাস্তবায়নের চেস্টা করবে ।

 

অতীত কাহিনী :

আপনি আাপনার অতীত কাহিনী ও লিখে রাখতে পারেন ।যা ভবিষৎ সময়ে একটি বড় উপন্যাস বা নাটক হতে পারে । তা আপনি পরে বিক্রি করে অনেক টাকা আয় করতে পারবেন ।

 

বন্ধুর কাহিনী :

আপনার নিজের বন্ধুর ভালবাসার ও কস্টের কাহিনী,তাদের পরিবারের কাহিনী লিখে রাখতে পারেন।

 

ভালবাসা ও কস্টের কাহিনী :

আপনার জীবনের ভালবাসার কিছু কাহিনী , কস্টে থাকা সময়ের কিছু কথা ‍লিখে রাখতে পারেন।

 

সমাজের কাহিনী :

আপনার সমাজে প্রতি নিয়ত ঘটছে এমন কিছু কাহিনী ।উন্নয়ন মূলক ,উপদেশ মূলক কথা লিখে রাখতে পারেন।

 

কৌতুক কাহিনী :

আপনার পরিবারে ও সমাজে প্রতি নিয়ত কিছু সময় কৌতুক বা হাস্য তামাসার কাহিনী ঘটে থাকে । আপনি সে গুলো লিখে রাখতে পারেন ।

 

ভৌতিক কাহিনী :

আপনি আপনার সাথে ঘটা বা আপনার পরিবারে বা সমাজে ঘটা কিছু ভৌতিক কাহিনী লিখে রাখতে পারেন ।

 

অলৌকিক কাহিনী :

আপনার সমাজে বা দেশের ভিতর ঘটা কিছু অলৌকিক কাহিনী লিখে রাখতে পারেন ।

 

ছবি তুলে রাখা :

আপনি আপনার বিভিন্ন সময়ের ছবি তুলে রাখতে পারেন । পাশাপাশি আমাদের দেশের প্রাকৃতিক সোভা মন্ডিত ছবি তুলে রাখতে পারেন ।যা আপনার কাজে লাগবে পাশাপাশি আপনার দেশে বা বিদেশে বসবাস রত মানুষের কাজে লাগবে ।

 

ব্যাবসা :

আপনার ব্যাবসায়ের কিছু কাহিনী লিখে রাখতে পারেন । এছাড়া আরো নাম না জানা কাহিনী আপনি আপনার ওয়েব সাইটে লিখে রাখতে পারেন । ভাবছেন কি লাভ হবে এ সব লিখে আজ আপনি বুঝতে না পারলে ও ভবিষৎতে বুঝতে পারবেন ।

আপনার এই কাহিনীএক সময় বিক্রি হবে অনেক দামে ,আপনার তোলা ছবিও বিক্রি হবে । তখন আপনার ভাল লাগবে নিশ্চয় হ্যাঁ বন্ধুরা সময় চলে যায় , কারো জন্য এটা অপেক্ষা করে না । তাই বলছি আপেক্ষা না করে আজিই শুরু করে দিন লেখালেখি ।

 

জয় হবে নিশ্চয় একদিন ।

ভাল থাকবেন ।

 

Leave a Comment